Brisači

                                                                                        brisaci  brisaci2

„Zašto da dajem 50 evra za brisače kada vrlo lako mogu da ostanem bez njih“, razmišljanje je nekih vozača, ali oni iskusniji znaju šta znači dobar brisač i neistrošena metlica kada počne da pljušti.

Brisači su jedan od najvažnijih faktora bezbedne vožnje. Vidljivost i preglednost su preduslov izbegavanja nesreće! Brisači odstranjuju prekomernu vodu, sneg i prašinu i sprečavaju da se natalože na vetrobranskom staklu i omogućavaju čist vidik.

Brisači su podložni trošenju pri normalnoj upotrebi i potrebno ih je pravovremeno zameniti. Zamenite ih odmah ako primetite škripanje ili tragove na staklu. Ne dozvolite da oštećeni brisači izgrebu vetrobran jer se takva oštećenja teško otklanjaju.

Na period zamene najčešće utiču:

Vremenski uslovi: Najgori potez koji možete da napravite jeste da aktivirate brisače kada je staklo prekriveno ledom. Tada je stepen trošenja toliko veliki, da će biti dovoljno da guma samo par puta pređe preko grube površine leda, da dođe do potpunog uništenja brisača.

Učestalost upotrebe: Značajan faktor koji utiče na životni vek brisača jeste intenzitet upotrebe i kliometraža koju vozilo prelazi. U slučaju iznadprosečne upotrebe, čak i vrlo kvalitetne metlice mogu da se istroše u relativno kratkom vremenskom periodu.

Materijal i vrsta brisača: Metlice pravljene od gume i metala mnogo lošije prijanjaju za staklo od onih pravljenih isključivo od gume. Boš tvrdi da je nakon serije testova metlica brisača njihove serije Tvin, utvrđeno da ove metlice mogu da izdrže do 150.000 ciklusa brisanja na mokrom i suvom vetrobranskom staklu. Ovaj broj ciklusa je dovoljan za 2 do 3 godine, u zavisnosti od intenziteta upotrebe. Brisači serije Aerotvin dostižu čak 20 odsto duži upotrebni vek od tradicionalnih sistema brisača, zbog njihovog inovativnog dizajna.

Vozači najčešće menjaju metlice brisača kada njihova škripa postane isuviše bučna i iritirajuća za putnike. Međutim, kada stignu do te tačke, brisači su najčešće toliko istrošeni da vrlo slabo čiste vidno polje vozača. Ako maksimalno vodite računa o bezbednosti, trebalo bi da proveravate brisače jednom u pola godine. Osim mehaničkih oštećenja ili znakova trošenja na gumi, postoje i nevidljivi simptomi istrošenosti, koje prouzrokuje sunčeva svetlost i velika toplota, kao i mrtvi insekti, što su sve faktori koji deluju tokom leta. Posledica toga je preskakanje i škripa brisača na nižim temperaturama, kada na vetrobranu ostaju vodeni tragovi nakon prelaska guma preko stakla.

Kada na staklu ostaju široke vodene površine ili sloj vode, zamena je neophodna!